Hankkeen nimi: VIRTUAALINEN IMMERSIIVINEN TAIDEOPPIMISJÄRJESTELMÄ
Hankkeen URL-osoite: https://viralsproject.com/
Virals-hanke "Virtual Immersive Arts Learning System" on kaksivuotinen Erasmus+ -yhteistyökumppanuus nuorisoalalla, joka on linjassa EU:n nuorisopoliittisen yhteistyöstrategian 2019-2027 kanssa ja joka keskittyy kolmeen pääpilariin, joiden lopullisena tavoitteena on lisätä nuorisotyön, teknologian ja luovan taiteen välistä yhteistyötä:
1. KÄYNNISTÄMINEN: Haluamme luoda visuaalisen kartan, jolla nostetaan ja vahvistetaan nuorten ääniä keräämällä luovia verkkokäytäntöjä ja kartoittamalla nuorisokeskuksia ja nuorisoystävällisiä kulttuuripaikkoja verkostoitumisen, kohtaamisen ja lavastamisen helpottamiseksi. Haluamme analysoida nuorten verkostoitumisen nykyisiä kriittisiä tekijöitä/esteitä ja luoda resurssien, hyvien käytäntöjen ja osaamispuitteiden pankin kutakin havaittua aukkoa varten nuorille luovan työn tekijöille ja nuorisotyöntekijöille. Tämä osa tarjoaa nuorisotyöntekijöille, nuorille luovan työn tekijöille/taiteilijoille ja heikommassa asemassa oleville nuorille innovatiivisen DIGITAALISEN VERKOSTOITUMISEN METODOLOGIAN.
2. VOIMAA: kehitämme verkkoakatemian ja valitsemme n. 24 nuorta, jotka kokeilevat ja läpileikkaavat eri asiantuntemusta, kokeilevat koulutusmateriaalia ja kannustavat etänä tapahtuvaan luovaan työskentelyyn osallistumalla verkkokilpailuun. Verkkotyöskentelyä kokeilemalla haluamme helpottaa kuuden rajat ylittävän luovan teoksen kehittämistä, parantaa mukana olevien nuorisotyöntekijöiden taitoja verkkoasioinnin fasilitoinnissa ja samalla kokeilla nuorten erilaisia verkostoitumisvaiheita konkreettisen tekemisen alalla. Verkko-oppimateriaali on sen jälkeen kaikkien sellaisten nuorten/nuorisotyöntekijöiden saatavilla ja avoinna, jotka haluavat lähestyä verkkotyöskentelyä.
3. CONNECT: luomme kokeellisen verkkosovelluksen, jonka avulla nuoret ja nuorisotyöntekijät voivat parantaa osaamistaan ja liittyä toistensa hankkeisiin, yksinkertaistaa digitaalisia taitosalkkuja, "tykätä" välittömästi olemassa olevista digitaalisista hankkeista ja oppia niistä sekä jakaa kokemuksia erittäin houkuttelevalla tavalla, mikä tekee omien taitojen/kiinnostuksen kohteiden ja hankekonseptien jatkamisesta helppoa.