Mitä koulutus tarkoittaa 21. vuosisadalla?

Poliittisten, sosiaalisten, kulttuuristen ja taloudellisten alojen tulevaisuuden skenaariot riippuvat koulujen oppilaiden panoksesta. Koulutuksen on oltava entistä enemmän visionääristä ja tulevaisuuteen suuntautunutta, kun edessä on huikeita tieteellisiä ja teknologisia innovaatioita ja muutoksia, ennennäkemättömiä sosioekonomisia haasteita ja mahdollisuuksia, yllättäviä sosiaalipoliittisia uudistuksia ja hämmästyttäviä kulttuurisia herätyksiä.

Koulutuksen uudelleensuunnittelussa, jotta voidaan vastata nopeisiin muutoksiin 2000-luvun kynnyksellä, innovointi, teknologia ja tutkimus ovat välttämättömiä koulutuksen välineitä. Innovoinnin laiminlyönti tarkoittaa sitä, että eilisen koulutusohjelmia ja -strategioita toistetaan huomenna, mikä vaarantaa entisestään koulutuksen maineen kehitystyön edistäjänä. Koulutusinnovaatiot ovat välttämättömiä ja epäilemättä tehokkaita, jos ne perustuvat tutkimukseen ja jos ne ovat täynnä koulutusteknologiaa (eli systemaattista lähestymistapaa opetus- ja oppimisprosessiin) ja koulutusteknologiaa (esim. kovien ja pehmeiden ohjelmistojen käyttö).

Lähde: http://www.unesco.org/education/pdf/15_15.pdf

Olemisen Balanssia

Luodakseen yhteiskunnallista vaikutusta Suomen ja EU:n koulutusympäristöihin Olemisen ponnistelee päivittäin tutkimalla ja kehittämällä itseään.Uskomme kiistatta, että koulutus on tehokkain työkalu ihmiskunnan muokkaamiseksi ja muokkaamiseksi.Tätä varten osallistumme koulutushankkeisiin ja tarjoamme kursseja, jotka sekä edistävät että auttavat yhteiskuntien muuttamisessa.

Julkaistu: syyskuu 6th, 2021Luokat: e-learning, Education